Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 19961 til 19980 af 26896
-
Løs ligningen sin og cos
ForumindlægPls har brug for hjælp til denne opgave. En der kan forklare mig på en noglelunde måde at forklare det på, uden det bliver for besværligt... Har vedhæftet opgaven -
Bevisførelse
ForumindlægHvordan beviser man følgende:a^2=b^2+c^2-2bc*cos(A)b^2=a^2+b^2-2ac*cos(B)c^2=a^2+b^2-2ab*cos(C)Håber i lige gider skrive beviset for lærersætningen i dette forum - formoder det står et sted i jeres matematikbøger, men idet jeg er samfundssproglig, så..På Forhånd Tak !vh,Christian -
Hjælp navngivning
ForumindlægEr der nogle, der kan har gode måder til navngivning? Jeg er ikke intresseret i svar, men hvordan kan jeg komme frem til det systematiske navn for nedenstående molekyle? Hvad er det systematiske navn (IUPAC) for molekylet CH3CH2COOCH3? Håber der er en, der kan forklare mig det trin for trin P... -
HJÆLPP polære eller upolære bindinge !!!
ForumindlægHej SP Er der nogen som kan hjælpe mig med følgende opgave :( - Afgør om N-H, P-H og C-H-bindingerne er polære eller upolære og hvorfor Mange Tak på forhånd! -
Forskel på solceller og solpaneler? VIGTIGT SKAL BRUGE SVAR HURTIGT
ForumindlægHvad er forskellen på solpaneler og solceller? Er solpaneler og solfangere det samme? Hvordan fungere solpaneler? -
Grænsevinkel for totalrefleksion
ForumindlægHvordan findes grænsevinklen for totalrefleksionen i denne opgave? -
fotonenergi
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke finde ud af at løse opgaven. Jeg har kigget overalt i bogen efter svar og læst det hele igennem.. Eventuelt nogle der har løst denne opgave, som kan hjælpe? -
hjælp mig til at forstå pls!
ForumindlægGod Dag! er der nogen der kan forklare mig hvordan regne ud det her. fremstil en figur,der kan indeholde 1kg vand og en der kan inderholde ikg guld. for forhånd tak. -
Spejlbilledisomeri
ForumindlægHej til folket, Jeg sidder med en opgave, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til! Jeg er blevet bedt om at angive de asymmetriske C-atomer i nogle molekyler, og derefter at navngive molekylerne. Jeg har umiddelbart fået angivet de asymmetriske C-atomer, men det kniber med at få selve molekyle... -
Sandsynlighedsregning UNI
ForumindlægHej SP Jeg søger hjælpe til denne opgave, håber der er en, der kan give et hint :-) -
Bestem t, så vektorerne á og b´ er ortogonale.
ForumindlægDa jeg har været fraværende fra nogen matematiktimer, har jeg valgt at øve mig på vektorer, og jeg har nedenstående opgave, jeg ikke kan finde ud af: Nogen, som kan hjælpe? -
Paragraffer fra grundloven: Straf, retssikkerhed mm, hvilke???
ForumindlægDet er eksamens tid og jeg har skal til fællesfaglig eksamen - har fået fornøjelsen af forbrydelse og straf som over emne, fra kristendommen til i dag som under. Jeg klar over der sker et skæl med grundlovens indførsel. Jeg har grundloven til rådighed på e-bog og har derfor mulighed for at kigge,... -
Percentil
ForumindlægHvad betyder percentil? Jeg har forsøgt at google det, og jeg har fundet flere steder, hvor det nærmest bliver beskrevet som fraktiler, men der står ikke noget om, at de to ord betyder det samme. Er percentil det samme som fraktil? Hvis ikke, hvad er så forskellen? -
Hjælp til et begreb i engelsk
ForumindlægHej, Jeg sidder lige nu her, og prøver at finde ud af, hvad begrebet "tomme pladser" ift. noveller hedder på engelsk. Håber der er nogle der vil hjælpe. :) -
Ondskab i religion
ForumindlægHvordan kan der være ondskab i verden, hvis Gud er god? Og er der onde handlinger/hensigter, eller fysisk psykisk? -
Navngiv stoffet
ForumindlægJeg er helt væk.. hvordan navngiver jeg dette stof? -
Lineære funktioner: differenskvotient
ForumindlægHej. Er der nogle som kan forklare dette til mig? Hvorfor det gælder for en lineære funktion, at dens differenskvotient er lig dens differentialkvotient? Tusind tak på forhånd! -
Opskriv anodereaktionen, katodereaktionen og totalreaktionen?
ForumindlægJeg har vedhæftet opgaven, nogen der kan forklare hvordan dette gøres? -
f'(x)=0
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er kørt lidt fast i denne opgave. Jeg skal løse f'(x)=0 Jeg har problemfrit differentieret f (og tjekket efter i Maple) til Så skal jeg sætte f'(x)=0 Jeg ved godt jeg skal bruge rodformlen, og omskrive det således det ligner en 2. gradsfunktion, så jeg neto... -
Cellevækst & celledeling
ForumindlægHej, Jeg sidder og undrer mig over: 1. Hvordan cellevækst og celledeling kan reguleres. 2. Hvordan cellevækst kan hæmmes. Håber der er en rar sjæl derude, som kan finde hoved og hale i de to undrende spørgsmål God dag M.
