Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 19961 til 19980 af 26896
  • Løs ligningen sin og cos

    Forumindlæg
    Pls har brug for hjælp til denne opgave. En der kan forklare mig på en noglelunde måde at forklare det på, uden det bliver for besværligt... Har vedhæftet opgaven
  • Bevisførelse

    Forumindlæg
    Hvordan beviser man følgende:a^2=b^2+c^2-2bc*cos(A)b^2=a^2+b^2-2ac*cos(B)c^2=a^2+b^2-2ab*cos(C)Håber i lige gider skrive beviset for lærersætningen i dette forum - formoder det står et sted i jeres matematikbøger, men idet jeg er samfundssproglig, så..På Forhånd Tak !vh,Christian
  • Hjælp navngivning

    Forumindlæg
    Er der nogle, der kan har gode måder til navngivning? Jeg er ikke intresseret i svar, men hvordan kan jeg komme frem til det systematiske navn for nedenstående molekyle? Hvad er det systematiske navn (IUPAC) for molekylet CH3CH2COOCH3? Håber der er en, der kan forklare mig det trin for trin P...
  • HJÆLPP polære eller upolære bindinge !!!

    Forumindlæg
    Hej SP Er der nogen som kan hjælpe mig med følgende opgave :( - Afgør om N-H, P-H og C-H-bindingerne er polære eller upolære og hvorfor Mange Tak på forhånd!
  • Forskel på solceller og solpaneler? VIGTIGT SKAL BRUGE SVAR HURTIGT

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen på solpaneler og solceller? Er solpaneler og solfangere det samme? Hvordan fungere solpaneler?
  • Grænsevinkel for totalrefleksion

    Forumindlæg
    Hvordan findes grænsevinklen for totalrefleksionen i denne opgave?
  • fotonenergi

    Forumindlæg
    Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at løse opgaven. Jeg har kigget overalt i bogen efter svar og læst det hele igennem.. Eventuelt nogle der har løst denne opgave, som kan hjælpe?
  • hjælp mig til at forstå pls!

    Forumindlæg
    God Dag! er der nogen der kan forklare mig hvordan regne ud det her. fremstil en figur,der kan indeholde 1kg vand og en der kan inderholde ikg guld. for forhånd tak.
  • Spejlbilledisomeri

    Forumindlæg
    Hej til folket, Jeg sidder med en opgave, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til! Jeg er blevet bedt om at angive de asymmetriske C-atomer i nogle molekyler, og derefter at navngive molekylerne. Jeg har umiddelbart fået angivet de asymmetriske C-atomer, men det kniber med at få selve molekyle...
  • Sandsynlighedsregning UNI

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg søger hjælpe til denne opgave, håber der er en, der kan give et hint :-)
  • Bestem t, så vektorerne á og b´ er ortogonale.

    Forumindlæg
    Da jeg har været fraværende fra nogen matematiktimer, har jeg valgt at øve mig på vektorer, og jeg har nedenstående opgave, jeg ikke kan finde ud af: Nogen, som kan hjælpe?
  • Paragraffer fra grundloven: Straf, retssikkerhed mm, hvilke???

    Forumindlæg
    Det er eksamens tid og jeg har skal til fællesfaglig eksamen - har fået fornøjelsen af forbrydelse og straf som over emne, fra kristendommen til i dag som under. Jeg klar over der sker et skæl med grundlovens indførsel. Jeg har grundloven til rådighed på e-bog og har derfor mulighed for at kigge,...
  • Percentil

    Forumindlæg
    Hvad betyder percentil? Jeg har forsøgt at google det, og jeg har fundet flere steder, hvor det nærmest bliver beskrevet som fraktiler, men der står ikke noget om, at de to ord betyder det samme. Er percentil det samme som fraktil? Hvis ikke, hvad er så forskellen?
  • Hjælp til et begreb i engelsk

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder lige nu her, og prøver at finde ud af, hvad begrebet "tomme pladser" ift. noveller hedder på engelsk. Håber der er nogle der vil hjælpe. :)
  • Ondskab i religion

    Forumindlæg
    Hvordan kan der være ondskab i verden, hvis Gud er god? Og er der onde handlinger/hensigter, eller fysisk psykisk?
  • Navngiv stoffet

    Forumindlæg
    Jeg er helt væk.. hvordan navngiver jeg dette stof?
  • Lineære funktioner: differenskvotient

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle som kan forklare dette til mig? Hvorfor det gælder for en lineære funktion, at dens differenskvotient er lig dens differentialkvotient? Tusind tak på forhånd!
  • Opskriv anodereaktionen, katodereaktionen og totalreaktionen?

    Forumindlæg
    Jeg har vedhæftet opgaven, nogen der kan forklare hvordan dette gøres?
  • f'(x)=0

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen Jeg er kørt lidt fast i denne opgave. Jeg skal løse f'(x)=0 Jeg har problemfrit differentieret f (og tjekket efter i Maple) til Så skal jeg sætte f'(x)=0 Jeg ved godt jeg skal bruge rodformlen, og omskrive det således det ligner en 2. gradsfunktion, så jeg neto...
  • Cellevækst & celledeling

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder og undrer mig over: 1. Hvordan cellevækst og celledeling kan reguleres. 2. Hvordan cellevækst kan hæmmes. Håber der er en rar sjæl derude, som kan finde hoved og hale i de to undrende spørgsmål God dag M.