Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 13941 til 13960 af 36004
-
Sætningsanalyse
ForumindlægHar lidt problemer med at finde tegnene til alle ledene i følgnede sætninger, håber der er nogen/nogle der kan hjælpe mig: 1. "Postdam er en by i det tidligere DDR" - tænker at det skal se sådan ud: er= O, Postdam= X, by= Δ, i det tidligere DDR= adverbialled 2. "Men kan man æ... -
Jeg stinker til gram.tysk!
ForumindlægEfterkrigstiden var meget vanskelig for tyskerne. Die Nachkriegszeit war vielen schwierig für die Deutscher. De vidste, at krigen var deres skyld, og samtidig var krigens konsekvenser frygtelige. Sie wissen, dass die Kriege ihre schuld waren, und gleichzeitig die Konsequenzen fürchterlich ware... -
Deutscheeee
ForumindlægHej...Dette er mit bud på en tysk oversættelse... Håber at der er nogen der gider at finde nogle fejl... Die Kritiker der Zeutung verliehen dir Verfasserin des Buches, Marta Hansen, die Litteraturpreiz dieses Jahres. Sie ist vielleicht nicht die grösste Vervasserin Dänemarks, sie ist aber eine de... -
BREV HJÆLP
ForumindlægHej allesammen. Jeg ville høre om der ikke var nogen der ville hjælpe mig med at oversætte et tysk brev? Brevet lyder sådan; Sehr geehrte Damen Und Herren, wir haben Ihren Katalog 19.. erhalten und sind von Ihrer Auswahl sehr beeindruckt. Wir bitten Sie deshalb um ein Angebot über 10.000 K... -
Retning
ForumindlægHejsa! Jeg vil meget gerne hvis der er nogle der vil rette den her samtale som jeg har skrevet på tysk. SKO BUTIKKEN: Verkäufer: kann ich euch helfen? Sidsel: ja, Ich möchte die Marke neue Schuh von Nike kaufen. Verkäufer: tut mit leid. Die ist leider ausverkauft. Sidsel: schade! Wo kann man so ... -
Hjælp til rettelse.
ForumindlægKære alle søde mennesker. Jeg skal til tysk muntlig eksamen og har skrevet en tekst som jeg meget gerne vil have rettet da jeg ikke er den skarpeste til tysk. I må meget gerne bare give mig tips til hvad jeg skal kigge efter eller selvfølge meget gerne rette hele teksten. Tusinde mange tak på ... -
Gymnasiale uddanneler for de mange eller færre?
ForumindlægHej SP Hvad synes i?. Skal de gymnasiale uddannelser være for de mange eller få/færre? Jeg synes personligt det burde være for de mange. Jeg har endda en lille historie, som bevidner hvorfor. Da jeg gik i folkeskolen, var det eneste jeg gik op i: Venner, fritidsinteresser og hvordan jeg beds... -
Snyd
ForumindlægHey.. Mit debatoplæg er relativt simpelt:Er det okay at snyde, for derved at opnå en bedre årskarakter? -Fx. ved at kopier en aflevering fra dette site Og til sidst, har DU nogensinde snydt? -
Valg af studieretning på STX - please hjælp!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal starte på en STX næste år, og jeg er allerede begyndt at tænke på hvilken studieretning jeg godt kunne tænke mig... Jeg har så fundet frem til at jeg syntes at det kunne være spændene at have Samfundsfag A - Engelsk A - Matemetik B. MIt problem er så bare at da jeg ikke... -
Oversættelse
ForumindlægHejsa er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig med at oversætte den her linje på tysk, er gået lidt i stå - Først ventede hun foran døren, for (denn) på døren stod: ”Ingen adgang.” -
Lineære funktioner
ForumindlægHej, Jeg skal i min emneopgave til eksamen, komme på et konkret eksempel på en lineær funktion fra virkeligheden. Funktionen skal omhandle et konkret fænomen fra virkeligheden, men behøver ikke være autentisk. Beskriv præcist hvad f (x) angiver og hvad x angiver. Tag ikke en funktion fra bogen, ... -
Romatisk digt
ForumindlægJeg har fået til opgave i tysk at skrive et digt der ligner et fra romantikken.Jeg håber at der er nogle herinde som lige vil checke den igennem for fejl, og formmæssigt.Jeg har haft store problemer med rim (de er der faktisk slet ikke...) da mit ordforråd ikke er stort nok til den slags. Hvis I ... -
Historie spørgsmål
ForumindlægGoddag søndag.Jeg har følgende tekst:"Midt under valgkampen blev rigsdagsbygningen natten til den 28. februar 1933 sat i brand. Det er aldrig blevet endelige opklaret, hvem eller hvad der var skyld i branden. [...]. Teorien om, at det var nazisterne selv, der antændte rigsdagen selv for at f... -
Kom nu please.!
ForumindlægTysk Heej jeg vil bare gerne have nogle til at skimme den for at se, om der evt. er nogle fejl - I må gerne rette fejlene, og fortælle mig hvad jeg har gjort galt. På forhånd tak! :) Auf diesem Bild sehen wir Harry, der gegenüber befindet sich im westlichen Teil der Mauer in Deutschland. Wir kö... -
Lille oversættelsesdel
ForumindlægHej,\n\nJeg er i gang med en tyskoversættelse omhandlende adjektivernes bøjning. Den sidste del af oversættelsen volder mig dog ret store kvaler, så jeg ville høre om en af jer tyskeksperter ville kigge den igennem og komme med forslag til evt. forbedringer.\n\nDansk:\n"Fassbinders film er e... -
rettelse
ForumindlægHejsa.. nogen der vil rette:-) ?(Tysk-Dansk)1) Doch nun sah sie: Der Brief ist geöffnet, Augerissen ist der Brief, unachtsam geöffnet. So reisst man viellericht eine Rechnung auf.2)Martina hielt noch immer den geöffnenten Brief in der Hand. Sie bemerkte jetzt erst, dass eine Seite herauragte.3) S... -
kort oversættelse
Forumindlæghey folkens! jeg tænkte på om der er en, som vil rette min korte oversættelse. tysk er ikke mit bedste fag, (det finder i nok ud af) derfor vil jeg gerne have lidt hjælp med, at finde de fejl jeg evt laver. på forhånd tak! I skoven finder bissekræmmeren Jacquier et barnelig. offeret hedder Grit... -
rettelse af oversættelse plzz det Haster
Forumindlæghey er der nogen som vil rette miin tysk oversættelse??? 1). Påstod Rolf virklig, han havde glemt din fødselsdag? Behauptete Rolf wirklich, dass er deine geburtag vergessen hätte. 2). Hviskende fortalte hun, at hendes forældre ikke vidste noget om det. Flüsternd erzählte sie, dass ihre ... -
Rettelse af kort tekst..
ForumindlægHej...\nHåber der er nogle der gider at rette dette tysk igennem. Jeg skulle beskrive et billede (se linket med billedet)...\n\nhttp://www.twhs.kent.sch.uk/GE%20webpage/RE_files/image001.jpg\n\nDu/I må meget gerne komme med kommentarer om hvad jeg ellers kan skrive om, altså om billedet.....\nMen... -
...TyskAflevering :(
ForumindlægHey.. please ret min oversættesle for mig! Plz plz plz.. jeg sucker til tysk.. I har 2 dage til det :)Dansk:Journalisten Gabriele G. skriver for den tyske avis ”taz”. Den første tid efter genforeningen kørte hun – sammen med en kollega og sine to hunde – rundt i det nye Tyskland. Hun ville skrive...
