Søgning på: respiration formel. Resultater: 16401 til 16420 af 21820
-
Forskrift for f(x)
ForumindlægJeg har ud fra en tabel fundet forskriften: f(x) = 17,09 * 1,9619^x Tabellen viser for polyester tovværk sammenhængen mellem tovværkets diamenter (målt i mm) og tovets brudstyrke (målt i kg) Det oplyses, at brudstyrken f(x) (kg) som funktion af diameteren x (mm) er en potens funktion. - Så sk... -
tabular, >{} og makroer
ForumindlægJeg har en tabel, hvor jeg gerne vil have alt i den ene søjle til at være i en makro, fx \textit{xxx} eller \ce{}. Jeg har derfor forsøgt med \begin{tabular}{>{\ce{} c <{}}} H2O & tekst\CO2 & tekst \end{tabular} hvilket selvfølgelig ikke virker. Ideer? -
W/W
Forumindlæghej der står i min opg at: en prøve undersøges mht indholdet af (NH4)2SO4. en 0,5113 g prøve titres med 29,18 mL 0,1104 M NaOH (NH4)2SO4 + 2 NaOH ---> Na2SO4 + 2NH3 + 2H2O Beregn w/W % (NH4)SO4 i prøven m = c * V * M / 1000 NH4)SO4 = 114,095 0,1104 * 29,18 * 114,095 / 1000 = 0,4641 er de... -
Stjernedannelse
ForumindlægHej alle Kan nogen hjælpe med en fysik opgave som lyder sådan. En gassky er kugleformet med radius 1,25 lysår og densitet 1,6*10^-18 kg/m^3. temperaturen i gasskyen er 11 K. den gennemsnitlige partikelmasse i gasskyen er 2,45 u. a) beregn gasskyens masse. hvor mange gange Solens masse er det? b) ... -
Matematik
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave, jeg ikke rigtig forstår. Jeg synes også den er svær, at løse. Opgaven lyder: Trekant ABC er ligesidet med sidelængden 8. Beregn radius i henholdsvis trekantens indskrevne cirkel og trekantens omskrevne cirkel. Jeg håber I kan hjælpe mig med opgaven. På forhånd tak. -
differentialligninger
ForumindlægEr nogle der kan hjælpe mig med disse 2 opgaver 1)En funktion f(x) er løsning til differentialligningen y´=(x+2)/y og grafen for f(x) går gennem punktet P(2,-2) a) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f(x) i punktet P 2) En funktion f(x) er løsning til differentialligningen y´=-... -
integralet af...
ForumindlægHej alle! Kan i hjælpe mig? Jeg skal bestemme integralet af f(x)= -6x^2 + 6x med grænserne 1 (øvre) og 8 (nedre). Jeg får hele tiden forskellige resultater! f.eks 1211 og 833 og 829, det er ret mærkelig.. og den skal laves uden hjælpemidler.. -
vektorer i plan
Forumindlægjeg sidder med en opg om vektorer i plan: jeg har Centrum C(3,-2,5) og radius r=60 de to tangentplaner er k=x^-6x+y^2+z^2-10z+22=0 a=x+2y-2z=5 så skal man finde undersøge om a er tangentplantplan til K bruger så distanceformlen, men får mine længder bliver negative. Det kan de da ikke? får f... -
Bestem hældning
ForumindlægHej, er der nogen, der kan hjælpe mig med en opgave. Opgaven går ud på, at finde en ny hældning, jeg kender volumen og længderne, der er vist på tegningen. Jeg kender også den gamle vinkel, men hvordan finder jeg så den nye hældning? -
Integral areal
ForumindlægJeg har svært ved at beskrive opgaven så der er billede vedlagt.Ingen funktion er givet og man skal bestemme et bestemt integrale ud fra nogle givne arealer. Går ud fra at man skal bestemme M2 ved at trække M1 fra integral a-c og man får vel 14, men hvordan bestemmes integral forskriften? ... -
Mekanisk system og mekanisk lukket system
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til fysikeksamen her snart, og forstår ikke hvad forskellen er på et "mekanisk system", og "et mekanisk lukket system." Hvis systemet blot er mekanisk men ikke lukket, vil det så sige, at den kinetiske energi godt kan omdannes til termisk pga. friktion og/... -
beregning af koncentration??
ForumindlægHej, Jeg har problemer med denne opgave: Jeg har en opløsning af K2S2O8på 0,1 M. Molarmasse = 270.32 g/mol Hvis man så tager 5 mL af denne opløsning of fylder op med vand til 100 mL. Hvordan beregner jeg så koncentration af S2O82- i den nye opløsning? Håber virkelig I kan hjælpe :-) -
Bestem x ud fra y - eksponentiel funktion
ForumindlægHej SP. Jeg skal i mit eksamensspørgsmål forklare nedenstående, men ved ikke hvordan jeg skal gribe det an. Håber i kan hjælpe :) Forklar hvordan man bestemmer x, når man kender y i en eksponentiel funktion. Tak på forhånd :) -
differentialligninger
ForumindlægEn funktion f(x) er løsning til differentialligningen y´=-2x*y og grafen for f(x) går gennem punkterne (1,e) og (-1,e). a) Bestem et gradtal for den spidse vinkel mellem tangenterne til grafen i de to punkter. Jeg har følgende: f´(1)=-2*1*e f`(-1)=-2*(-1)*e hvordan kan jeg komme videre, for... -
sammenhængen mellem a og c?
ForumindlægBestem den sammenhæng, der er mellem tallene a og c, når andengradsligningen skal have netop en løsning? ax2+2x+c=0 Jeg ved, at da der kun kan være en løsning må d = 0, men forstår ikke, hvordan der er en sammenhænge mellem a og c? Og hvordan skal dette sættes op/ udregnes? Håber i k... -
Cirkel areal
ForumindlægHej. Håber i kan hjælpe. Jeg har fået en opg. der lyder: En cirkel, (center a), med diameter på 10, en anden cirkel, (center b), med midtpunkt på første cirkels periferie. hvor stor skal radius være på cirkel 2 for at området imellem de to cirkler udgør halvdelen af cirkel 1 samlede areal.... -
Noget m. specifikvarmekapacitet, tror jeg :/
ForumindlægHej, Jeg har en opgave her med en opg. A & B, men jeg kan ikke finde ud af dem. Ved ikke hvad jeg skal bruge al infoen til, eller hvilken info jeg skal bruge, eller formlen. Nogen der kan hjælpe? Info: En hårtørre bruger 30W, når kold luft kommer ud. Den bruger 450W, når den blæser med varm lu... -
Hjælp til en opgave ( Lineære funktioner )
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er igang med at forberede mig til den skriftelige matematik eksamen, hvilket er derfor at jeg har valgt at tage en online prøve. Der er dog en opgave, som jeg har lidt svært med, som lyder således; Spørgsmål 1 Hvilken af nedenstående modeller beskriver udviklingen af... -
Dumpet matematik
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har netop fået min skriftlige karakter for eksamen i matematik og jeg er dumpet. Jeg har selvfølgelig gemt pdf'en og håber derfor på, måske at kunne få lidt at vide om hvor tæt jeg var på et 02. Hvis der er en venlig sjæl herinde som har tid/lyst til at kigge den ige... -
Krav til 2g-opgaven.
ForumindlægHej, jeg skal til at afl. 2g opgave i dansk, og har desværre smidt sedlen ud hvor kravene til opgaven står. Nogen der kan give et link, eller skrive det her på? Vil sætter meget pris på det :)
