Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 17441 til 17460 af 18758
-
Eksponentielvækst
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og forbereder mig til eksamen på MAT A. Jeg har et spørgsmål der lyder således: Redegør for eksponentiel vækst Redegør for renteformlen Hvad skal jeg komme ind på? (': Mvh. -
Betydning af begrebet vinkelhastighed
ForumindlægHej, kan I forklare mig hvad vinkelhastighed er når der er tale om en harmonisk svingning? Jeg ved godt at hvis vinkelhastigheden er stor så er frekvensen høj og dermed er svingningstiden kortere. Der gælder: Synes især at begrebet forvirrer mig når definitionen af vinkelhastighed ligner f... -
Rekursiv formel
ForumindlægHej venner. Jeg skal have opstillet en rekursiv formel, og er på jagt efter en god forklaring og nogle principper jeg kan tage med mig. Det ville være en rigtig stor hjælp -
titalslogaritmer (dens egenskaber?)
ForumindlægJeg har fået stillet dette spørgsmål til min matematik-eksamen: Gør rede for egenskaberne ved funktionerne 10x og log(x) Hvad menes der med egenskaber? Er det noget med at de er hinandens omvendte funktioner? Tak på forhånd -
hjælp til ligning opgave
Forumindlæga) skal jeg bare løse ligningen for x når k=1? altså virkelig bare solve? b) den er jeg dælme i tvivl om :( -
Matematik B hhx eksamen 2011
ForumindlægJeg sidder stadig og spekulerer hvorledes opgave 6 med hjælpemidler del b regnes. Nogle der kan hjælpe? :-) http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF11/110523%20hhx111MATB23052011F55D.ashx -
Mat HF B 26 maj 2011
ForumindlægHej jeg har lige et par opgaver jeg meget gerne vil vide resultaterne på. Opgavesættet kan findes her: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF11/Proever%20og%20eksamen/110526%20hfe111_MAT_B.ashx Det er primært opgave 4,6 og 7 jeg gerne vil have svar på. Da man skal bruge billedet/grafen i... -
Haster - Sociologi
ForumindlægHej SP, jeg skal finde enten en artikel, film osv som skal handle om familietyper, socialarv, livsformer, kultur osv. Jeg håber at I kan hjælpe mig. -
harminisk række
Forumindlæghvordan viser man at den harmoniske række divergere? -
tjek lige den her ÅRSPRØVE
ForumindlægHej folkens. jeg skal op til årsprøve i matematik nu på mandag (6. juni) og der er en af opgaverne i ´pensummet´ , som jeg er lidt i tvivl om hvordan skal løses, så hvis en af jer ved det må i MEGET gerne skrive det i en kommentarer, eventuelt med forklaring på hvordan du gør hvis jeg da ikke se... -
Logistisk vækst
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med opgave b og c? Har set Mathons indlæg herinde, men forstår ikke det han skriver. Håber der er nogen der kan hjælpe mig. Mvh Isabella -
Monotoni forhold hjælp!!
ForumindlægHej allesammen, er der nogle der kan hjælpe mig med den vedhæftede opgave? tak på forhånd, se gerne vedhæftet fil. -
Frit fald versus lodret kast
ForumindlægHej Jeg håber, at nogle kan svare på følgende spørgsmål, som jeg er lidt forvirret omrking: Hvis man slipper en tennisbold ud fra en bygning og samtidigt kaster en identisk tennisbold lodret opad, hvilket bold lander så først på jorden? Vil det altid være den bold, som man bare slipper, eller k... -
Neukölln: so fern, so nah
ForumindlægHej Jeg har trukket teksten "Neukölln: so fern, so nah", og jeg kunne godt tænke mig at høre om der evt. er nogle der har nogle gode notater dertil? Jeg har trukket den under emnet "Berlin". Det ville være super hvis nogle gad sende noget. -
Jorden og Månens tyngdefelt
ForumindlægJeg har fået til opgave, at: - Udregne den afstand fra jordens centrum, hvor Jordens og Månenst tyngdefelt udligner hinanden. Ville være rart med en hjælpende hånd :) -
Kunne en af Newtons love være undladt?
ForumindlægSom det fremgår af overskriften, har jeg en undren over inertiens lov. Eller nærmere er jeg blevet udfordret af min lærer. Hvis Fres = 0 Må bevægelsen være retlinet eller evt. ligge stille. Ud fra Newtons 2. lov fremgår det at Fres = m * a ⇔ a = Fres / m Hvorfor kan den første lov så eksiste... -
Differentialforklaring
ForumindlægHej alle. Hvis man skal bruge ca. 5 minutter til at redegøre for begrebet "differentialekvotien", hvad skal man så fortælle ? Hvad betyder begrebet egentligt? Jeg har skrevet om tangentshældning, sekantshældning og 3 trins-regl - men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare i "kor... -
Årlig vækstrate
ForumindlægHej alle. Sidder lige midt i et matematik-krise, så håber der er nogle kloge hoveder derude der kan hjælpe! Jeg har brug for en formel for årlig vækstrate - gerne noget med Log og ln, hvis muligt. Håber det giver mening!! -
Pendulforsøg, spørgsmål
ForumindlægHej. Jeg oprettede et indlæg i går, men spørgsmålet var forkert (ift. min opgave), så her er det rigtige (: Er der nogen der kan forklare mig teorien hvorfor loddets masse og vinklen hvor loddet slippes fra ikke har nogen indflydelse på pendulets svingningstid? på forhånd tak! -
Speedskiing - hjælp!
ForumindlægHeej Jeg er i gang med den opgave jeg vedhæfter, men min besvarelse. Jeg har lige et par punkter jeg godt ville vede om hjælp til: - Før opgave a, skal jeg så ikke vise at skiløberen i løbet af 8 sekunder ikke har tilbagelagt en distance længere end 600 m? For ellers gælder formlen ikke. Me...
