Søgning på: respiration formel. Resultater: 18201 til 18220 af 21820
-
Svær redox: to stoffer oxideres
ForumindlægHej Jeg ved, at mangan(IV)oxid oxiderer jernsulfid (FeS) under dannelse af sulfat(SO4(2-)), FeOOH og Mn(2+): MnO4 + Fes --> SO4(2-) + FeOOH + Mn(2+) Det er en redox, men jeg synes ikke jeg kan afstemme den med de regler, jeg kender. Kan nogle hjælpe? -
Tangenter og Sekanter. .
ForumindlægHej med jer ;) Jeg har denne opgave for i matematik, der handler om sekanter . . Opgaven: http://www.peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=10679 Men jeg sidder desværre fast. Jeg er nået så langt: a) Du har to punkter. Den ene hedder (x,y)=(3,-½). Sætter du værdien x=3 >ind i fun... -
Termodynamik
ForumindlægHej Jeg sidder med en fysikopgave inden for termodynamik og kan simpelthen ikke finde ud af spørgsmål 5, 8, 12 og 13. Er der nogen der kan hjælpe med alle opgaverne - eller bare én? Det er de sidste opgaver jeg mangler, så jeg håber virkelig på noget hjælp. Mange tak på forhånd. Opgavefor... -
procentvis ændring
ForumindlægHej alle! Jeg har et lille problem med lidt simpel mat. Håber i kan hjælpe. Hvis der er biler 300 i 1965 og 5.000 i 1988, hvad er så den procentvise stigning pr. år? På forhånd takk :) -
Trigonometri
ForumindlægI firkant ABCD er <A=110 , <D=115 , |AD|= 5,0 , |AB|=4,2 og |CD|= 7,8. Beregn siden |BC| Jeg ved at den skal opdeles i to trekanter: 1) Trekant ACD 2) Trekant ABC Og jeg ved at jeg skal finde d i trekant ACD og det giver 10,89 Jeg ved jeg skal bruge sinusrelationen i trekant ... -
vektorer i rummet
Forumindlægnogle der kan hjælpe med at bestemme vinklerne? Fik punktet D til at være (-10,6,-1) er det rigtigt? -
Fælles-temperatur
ForumindlægForudsig desuden fællestemp. for blanding af 1L vand ved 20°C med 2L vand ved 50°C. Argumenter. Nogen som har en idé til denne opg? -
ph beregning ! HELP
Forumindlæghejsa :) jeg har en opgave som jeg sidder fast i. er der nogen som kan hjælpe med beregninger tak! eftersom jeg har flere opgaver af denne slags ;) der afvejes 0,200g Naoh , som opløses i vand i op til 1oo mL a ) beregn opløsningens pH? 10 ml af denne opløsning afpippeteres og forty... -
Beregn for fast x integralet
ForumindlægHej! Opgaven lyder: Beregn for fast x integralet: ∫(0,x2) (f(x,y)) dy (integralet har nedre grænse i nul og øvre grænse i x2 - kender ikke den korrekte notation). f(x,y)=xy2+x-22 Mit spørgsmål er, hvad betyder formuleringen fast x i praksis? Og hvordan skal jeg integrere et "fast x... -
Fordoblingskonstant
ForumindlægPå figuren ses grafen for en eksponentielt voksende funktion f(x). Koordinatsæt til to punkter P og Q på grafen er angivet på figuren. Bestem fordoblingskonstanter for f. Er der nogen der kan hjælpe mig med denne her? -
Gnidning på skråplan - hjææælp!!
ForumindlægHej. Jeg sidder med en fysik aflevering om Gnidning på skråplan, som jeg har lidt svært ved. I afleveringen er der 5 små opgaver jeg skal svare på, og det vil være rart hvis der er nogen der vil forklare mig det på en let måde.. Opgaven er vedhæftet. Tak på forhånd. :) -
Opgave 4122(differentialligning)
ForumindlægEt land havde i 1970 30 millioner indbyggere og indbyggertallet aftog, pga. lavt fødselstal, med 0,2& om året. Landet modtog hvert år 57000 indvandrere. Vis, at hvis t er antallet af år efter 1970, og f(t) indbyggertallet, så er: f'(t)=57000-0,002*f(t). Jeg har fundet funktionen ved: Jeg ve... -
Beregning af partialtryk og ligevægtskonstant
ForumindlægEn beholder med volumen 2,00 dm3 indeholder fra begyndelsen 0,0400 mol HCl og 0,0200 mol oxygen. Ved temperaturen 480 ºC opmåles trykket 1,642 bar efter at følgende ligevægt indstilles: 4 HCl (g) + O2 (g) ⇓ 2 Cl2 (g) + 2 H2O (g) (pilen skal betyde ligevægtspil) a) Beregn partialtry... -
Procent med timer, minutter og sekunder
ForumindlægHej. Hvordan kan man regne ud hvor mange procent vi mangler til d. 24. december, hvis man tager timer, minutter og sekunder med? Hvis vi siger at det nu er d. 10. december og klokken er 19:57:15 og vi så vil finde til d. 24. december 19:00:00, hvordan kan man så regne ud hvor mange procent vi man... -
Super utroskab!?
ForumindlægJeg kender ikke helt til reglerne, men jeg går ud fra, man må stille folk spørgsmål, hvilket ikke vedrører skolen- Men begår man utroskab hvis man kom til at kysse en fyr til en fest, da man havde en kæreste der blot var ude på toilettet, på det tidspunkt!?... Hvad er utroskab?.. Hvornår er de... -
stamfunktion
Forumindlæghej :) En funktion F er givet ved F(x)=x^6*e^x+3 gør rede for hvilken af nedestående funktioner F er satmfunktion til f(x)=6x^5*e^x f(x)=6x^5*e^x+x^6*e^x f(x)=6x^5*e^x+x^6 -
Kinematik
ForumindlægHej, jeg har en opgave som jeg har svært og håber på at nogen kan hjælpe. Opgaven lyder således: en fodbold sparkes afsted i en vinkel på 20o med vandret og har en starthastighed på 16m/s: a) bestem den tid det tager bolden at nå toppunktet af en bane b) bestem toppunktets placering/koo... -
Hjælp!!!!
ForumindlægJeg har det her matematik projekt, som jeg ikke har haft de store porblemer med indtil jeg kom til denne opgave: Ligning: a(xT-k)2+b(xT-k)+c=a(xT+k)2+b(xT+k)+c Denne ligning skal udregnes, det er en andengradspolynomium. Jeg har virkelig brug for hjælp Opgaven skal afleveres 1/6-... -
Bestem forskrift for f'(x)
ForumindlægHej sidder og forbereder mig til matematik skriftligt. Funktionen f er givet ved forskriften f (x) = 2x^3 − 4x . a) Bestem en forskrift for f '(x) . Er der nogen der kan forklare hvad man gør? Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe. -
Forklaring til løsning, Planintegrale
ForumindlægJeg har vedhæfter spørgsmålet... Mit største problem er at finde grænserne. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det - og når jeg kigger på mine noter eller bog kan jeg ikke forstå det. Men løsningen, som jeg har, siger grænser for y: y = sqrt(x) og y = x2 grænser for x: x = x4 &l...
