Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 18421 til 18440 af 106471
-
Punktbeskrivelse
ForumindlægHejløj igen!Endnu engang skal jeg bruge lidt hjælp fra jer herinde.Beskriv de punkter P(x,y) der opfylder ligningen:a) x^2 + y^2 + 2x - 2y = 0Det er vel ikke en cirkel ligningen så ville se sådan ud:(x + 1)^2 + (y-1)^2 = -2Men hvad er det så? Hvordan skal jeg bestemme hvilke punkter der opfylder ... -
2. gradsligninger - rettelse
ForumindlægHar om andengradsligninger, men er ikke sikker på jeg har forstået det overhovededet. Nogen der kan fortælle om nedenstående opgaver er rigtige?Reducer flg. udtryk:(x+3)^2 - (4-x)^2 (x+3)(x+3) - (4-x)(4-x)x^2+6x+9 - 16-8x+x^22x^2-2x-7(4x+1)^2 - (4x-2)(4x+2)-8x(4x+1)(4x+1) - (4x-2)(4x+)-8x16x+8x+1... -
Hjælp!
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig forskellen på at afbillede følgendene i et kordinatsystem:Y = ax + bog Y på forhånd tak! -
Hjælp ligninger :/
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med den her ligning?(x-2)2=x(4+x)Her i starten ved(x2)2 er det sidste 2tal sat lidt op. Hjælp. -
Brøk ulighed.
ForumindlægHej, nogle som kan hjælpe med følgende opgaver. På forhånd tak.(4x-2)/(x-3)>1 -
Plan i rummet ( 3.092 A+ )
ForumindlægEn plan, alfa, placeres således, at den er parallel med begge linjer, og således, at linjerne ligger på hver sin side af alfa med samme afstand til alfa. Bestem ligningen for alfa.Jeg kender linjernes parameterfremstilling, og har så vha. deres retningsvektorer udregnet krydsproduktet, som så er ... -
Reducer uden brug af lommeregner...
ForumindlægHej..Jeg har lavet en hel del opgaver med Reducering men alligevel er der nogle jeg har problmer med, de fleste gange er det der hvor Kvadratroden optræder: a) (kvadratrod) x^2 y^2__________________________(kvadratrod) 3xy^2b) (Kvadratrod) 32a^2 b^2___________________________4abc) (kvadratrod) 40... -
Fuldstændige løsning af: m*x'' (t)+ k*x(t) = P_0*sin*(ω*t)* - hastesag!
ForumindlægHej derude. Jeg er lige i gang med med en matematik/fysik opgave, der går ud på, at jeg skal havde fundet den fuldstændige løsning til differentialligningen: m*x^'' (t)+k*x(t)= P_0*sin*(ω*t) Jeg skal altså havde fundet den inhomogene og den homogene løsning, før jeg kan finde ... -
Eksamensopgaver i matematik - 5033
ForumindlægHey..Jeg må indrømme at være gået i stå ved overstående opgave.. Nogen der måske kan hjælpe??Jeg formulere lige opgave:"figuren viser et tværsnit af en beholder. Tværsnittets form kan opdeles i et rektangel og en halvcirkel med radius x. Tværsnittet har omkredsen 10.Beregn længden af rektang... -
5 tyske sætninger hjælp
ForumindlægHej er der nogen som lige gider at kigge på disse sætninger og se om grammatikken er rigtig og bare om sætningerne er korrekte? please..? Da Karlheinz havde spist pølsen og skinken, faldt han i søvn. Da Karlheinz hatte die Wurst und der Schinken gegessen, schlief er ein. Mens han sov, vo... -
Basens koncentration
ForumindlægBeregn basens koncentration, når:\n\n8.0 mL Ba(OH)2 titreres med 22.1 mL 0.10 M HCl.\n\nJeg har gjort det på denne måde:\n\nI denne opgave bruger vi formlen: n=c*V og c=n/V. \n\nVi omregner først 22.1 mL om til liter. \n22.1 mL / 1000 = 0.0221 liter. \nNu kan stofmængden af tilsat OH+ findes: 0.1... -
HTX
ForumindlægHello\n\nJa, vi(9.klasserne) nærmer os med hastige skridt, et valg; hvad skal vi efter 9.klasse?\n\nMit valg falder på HTX, men jeg har nogle spørgsmål:\n\n1) Kan man kun komme ind på et teknisk gymnasium, hvis man ønsker de fagpakker, som det pågældende gymnasium udbyder?\n2) Fagpakkerne er nogl... -
Rettelse af kort tekst..
ForumindlægHej...\nHåber der er nogle der gider at rette dette tysk igennem. Jeg skulle beskrive et billede (se linket med billedet)...\n\nhttp://www.twhs.kent.sch.uk/GE%20webpage/RE_files/image001.jpg\n\nDu/I må meget gerne komme med kommentarer om hvad jeg ellers kan skrive om, altså om billedet.....\nMen... -
opladning af en kapacitor
Forumindlæger det ikke nogen der ka hjælpe mig med denne her opgave . . den er virkelig svær fatter intet -
Maclaurin (taylor)
ForumindlægJeg skal opskrive Maclaurinrækkerne for funktionerne f(x)= ln(1+x) og g(x)= ln(1-x) for -1 f(0)=0\nf'(x) = (1+x)^-1 -> f'(0)=1\nf''(x)=-(1+x)^-2 -> f''(0)= -(1)^-2 = -1\nf'''(x)= 2(1+x)^-3 -> f'''(0)= 2(1)^-3 = 2\nf''''(x)= ... -
Grafer i koordinatsystem
ForumindlægHej People : -) Parablen med ligningen y = 9-x2 og linjen med ligningen y = x+3 afgrænser en punktmængde M, der har et areal. a) Skitser M i et koordinatsystem. Altså jeg skal lave en graf af parablen og linjen i det samme koordinatsystem. For at få en ide om hvor de ligger har jeg fundet skæring... -
Rette lille aflevering?
ForumindlægVille være utrolig taknemmelig, hvis der var en, der gad rette første del af min tyskaflevering? :) Ina ist eine Frau aus Berlin, die ungefähr dreissig Jahren ist. Während der Ostertage besucht sie ihre Familie in Calau. Im Zug zurück nach Berlin bemerkt sie einen Mann, der in dasselbe Abteil sit... -
Bestemmelse af arcsin*sin(9pi)
ForumindlægHej, Jeg har problemer med at bestemme følgende: arcsinºsin(9) En, der vil forklare mig, hvordan man løser denne? :) -
e
ForumindlægHvad er dette differentieret?\n1+e^-x -
vekselspænding strømstyrke
ForumindlægGod aften! Jeg har en hjemme opgave hvor jeg skal finde strømme i en af lederne, men jeg har problemer med hvordan jeg lægger de to funde strømmer sammen
