Søgning på: erhvervsøkonomi case 1. Resultater: 18461 til 18480 af 152771
-
bestem a ??
ForumindlægFunktionen f: f(x) = (3,2)/(1 + 2e^-2x) Hvordan bestemmer jeg a herud fra??(er til tangentligningen jeg mangler a... den skulle gerne blive: (Y= ax + b ) Y= 1,422x+1,0667 -
lineær funktion
Forumindlægf(x) = 3x + b og punktet (1, -4) jeg skal bestemme b jeg har prøvet at sætte det ind i formlen y = 3( x-x1) -4= 3(x-1) har jeg rodet lidt rundt i formlen? -
Differentialkovitienten
ForumindlægJeg skal vise at differentialkvotienten af f(x)= 1/2x^2 + x, er lig med f'(x)=x+1 ved hjælp af 3 trins reglen, men jeg er helt lost på hvordan jeg gør... Nogle som kan hjælpe? -
Beregn nulpunkterne for f
ForumindlægJeg har en del pronlemer med at få en funktions nulpunkter beregnet. Håber der er nogle der har tid og overskud til at prøve at regne den ud f(x)1/3(x+2)(x+1)(x - 2½) -
Reducér
ForumindlægHej alle, jeg kan ikke finde ud af det her med xy og det kan min far heller ikk så ber om hjælp, for enkelte af dem, så jeg bedre kan forstå resten.... 3xy(x+1)-½(6xy+2) 4p-pq-q(p-7)+(pq-2q)*2 -
substitutioner SVÆRT
ForumindlægBestem følgende integraler ved substitution ∫0(nedre),1(øvre) 4(1-x)^3dx jeg vil være UTROLIG taknemmlig hvis en gider forklare det trin for trin. jeg skal have styr på det ellers er jeg færdig. på forhånd tak :) -
Løs andengradsligning i hånden
ForumindlægLøs denne ligning i hånden: 2x^2 - 3x + 1 = 0 Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Findes der en nem metode til at løse andengradsligninger i hånden? Eller er der nogen der vil hjælpe mig igang? -
Indtægter og omkostninger
ForumindlægJeg har problemer med denne opgave. Virksomhedens indtægter kan beskrives Virksomhedens omkostninger kan beskrives 1. opstil et ydtryk for virksomhedens overskud som funktion af x 2. bestem virksomhedens størst mulige overskud. hvordan kobler jeg dem sammen? -
Ligning?
ForumindlægHar en ligning der hedder: 2-3(x+19) = 5x+1 vil den ikke hedde: 1x+19 = 5x+2 jeg vil gange med 2 på hver side af = så den hedder 2x+38 = 10x+4 eller hvad gør jeg forkert? -
En funktion f er givet ved
ForumindlægEn funktion f er givet ved: f(x) = (x3 + 5x) * ln(x), x>0. Bestem f’(1) Nogen der kan hjælpe mig med at løse denne opgave? -
Wordmat og løse en ligning med løsningsbetingelser.
ForumindlægJeg ved ikke hvordan man løser en ligning inden for nogle bestemte løsningsbetingelser med WORDMAT. Et eksempel y=sin(x) Løses for x, og der er uendelige løsninger. Hvis jeg nu kun vil have alle løsninger inden for x>1 og op til x<10 På forhånd tak. -
Hvordan med og?
ForumindlægJeg har løst en andengradsligning, hvorved jeg har fået følgende to svar: x=3 og x=-1 Dog bliver jeg usikker på, om der egentlig skal stå "og" eller "eller"? Kan man sige -
Kvartalsvis Rente
ForumindlægHejsa! Jeg har brug for hjælp til to spørgsmål... 1) Hvilken kvartalsvis rente svarer til en månedlig rente på 2%? 2) Hvilken kvartalsvis rente svarer til en årlig rente på 24%? Jeg har desværre glemt hvordan man regner det ud. Det er noget med, at man skal bruge en fremskrivningsfaktorer? -
Konvergent række
ForumindlægJeg skal gøre rede for, at rækken\\sum_{n=1}^\\infty \\frac{1}{x^2+n^2}konvergerer for ethvert reelt tal x, men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal gøre det. Jeg har tænkt på, om jeg skal bruge, at da rækken udelukkende består af ikke-negative, så konvergerer den, hvis -- og kun hvis -- afsnitsf... -
Hjælp igen igen :S
ForumindlægMatematik er logik, ik? Det siger min matematik lærer ihvertfald, men denne opgave kan jeg simpelthen ikke fatte.Jeg har fået en opgave, der hedder Kælkebakken... Man får først at vide, at den gamle kælkebakke har højst en hældning på 40 grader i slutningen. Der sker noget f***ed og borgmesteren ... -
Beregn lille diameter d på tragt
ForumindlægHej, har brug for hjælp. Opgave 20: En tragt, som vist på figur 1.7, skal anvendes som element i en silokonstruktion. Givet er diameteren D = 2,8 meter, højden h = 3 meter og stigningen 1: 1,25. "Stigningen" 1:1,25 betyder at for hver 1,25 mms længde forøges diamteren med 1 mm. Facit... -
Matematik, HASTER - passer det?
ForumindlægDer jeg har et spørgsmål i denne opg som jeg tvivler på.. Jeg skriver lige hel opgaven for en sikkerhedsskyld To funktioner er givet ved f(x)=x^2+3 og g(x)=lnx+2 1.Spørgsmål: Bestem en ligning til tangenten til grafen g(x) i punktet (1,(g(1)): Der får jeg den til y=x+1 Men det er 2.spørsmålk jeg ... -
Resultat af dividering af x med x
ForumindlægHej, Matematik ligger desværre et stykke tilbage i tiden, men da jeg nu sidder og hygger mig med det på studenterkursus. Problemet lyder som følger: 3x* 1/x. Jeg ville løse det som følger: 3x* 1/x = 3 * x/x = 3 + 1 - men det er vel forkert :) Eller er det således?: 3x * 1/x = 3x+1/x = 3 + 1*... -
partikulære løsning til dif.ligning.
ForumindlægHej alle. Jeg har differentialligningen: dy/dx -2y =1 +x Jeg får oplyst at: y2(0) = 1 Hvordan finder jeg den partikulære løsning når det er y2 der er min startbetingelse. Normalt (hvis jeg fik oplyst y0(0) =1, så ville jeg finde den fuldstændige løsning og derefter sætter o... -
differential-"guf" på lavt niveau..:)
ForumindlægHej... jeg har et mindre problem... jeg er igang med en mat-opg.. meeen.. er ikke sååå skarp til det.. opg: Bestem f'(Xo), når 1)f(x) = 3X^2 + 2X - 1 og Xo=0 Jeg kan godt få Xo til at være -1, når man sætter 0 ind på X's plads.. Men jeg kan ikke helt huske: skal jeg ikke sætte "del...
